Ο Σταμάτης Γονίδης φιλοτέχνησε, ως εκ θαύματος, την αγιογραφία του αγίου Παϊσίου χωρίς να έχει δει ποτέ το πρόσωπό του.
Μετά τη θεραπευτική μουσική, ο γνωστός καλλιτέχνης ξεδίπλωσε τα τελευταία χρόνια ένα ακόμη ταλέντο του. Χωρίς ποτέ πριν στη ζωή του να έχει ασχοληθεί με τη ζωγραφική, τα χρώματα, τα εργαλεία, τα πινέλα, τις καρτολίνες, τη γλυπτική, τον καμβά ή να διδάχθηκε σχέδιο, ξεκίνησε να δημιουργεί πίνακες με προσωπογραφίες αγίων.
«Δεν είμαι αγιογράφος και σίγουρα δεν είμαι ζωγράφος. Θα έλεγα πως είμαι ένας εικαστικός καλλιτέχνης» λέει ο Σταμάτης Γονίδης, ο οποίος εδώ και λίγα χρόνια, χρησιμοποιώντας όλες του τις αισθήσεις μαζί με τη φαντασία του, σχεδίασε τα πρώτα του πορτρέτα.
Οι προσωπογραφίες του είναι λιτές, με χαρακτηριστικό την ηρεμία στο βλέμμα. «Οταν ολοκλήρωσα τα πρώτα μου έργα, τα παρουσίασα σε λίγους και καλούς μου φίλους. Ολοι αναγνώρισαν σε ένα από τα πρόσωπα τον άγιο Παΐσιο, τη μορφή του οποίου δεν είχα δει πoτέ μέχρι τότε» συμπληρώνει ο τραγουδιστής, που λέει πως όταν ξεκίνησε να σχεδιάζει τον συγκεκριμένο πίνακα δεν είχε ιδέα τι ήθελε να ζωγραφίσει.
Τα χέρια του ήταν σαν να δούλευαν από μόνα τους! Τραβούσε γραμμές, σκίαζε μάτια και δημιούργησε τη μορφή ενός άνδρα γηραιού με ήρεμη έκφραση και μια απλότητα συναισθημάτων στο πρόσωπο, τον οποίο κοιτώντας τον ολοκληρωμένο δεν του θύμιζε κάποια γνώριμη μορφή από το στενό ή το ευρύ περιβάλλον του. Σε φόντο γκρι – μαύρο και χωρίς καθόλου χρώματα, το πρόσωπο που βρισκόταν απέναντί του με το λευκό μούσι, το λιτό καλιμμαύκι και το ξεθωριασμένο από την παλαιότητα ράσο του καθόρισε τη διαδρομή του Σταμάτη Γονίδη στην τρίτη τέχνη.
«Ετσι συμβαίνει και με τα υπόλοιπα έργα μου, όλα είναι πρόσωπα αγίων» παραδέχεται ο σημαντικός δημιουργός, που γράφει στίχους, μελοποιεί και ερμηνεύει τραγούδια σουξέ που δεν σβήνουν στο πέρασμα του χρόνου.
H Σταύρωση του Χριστού
«Δεν γνώριζα πως διέθετα τέτοιο ταλέντο. Χαίρομαι που το ανακάλυψα και μπορώ να δίνω “ζωή” σε έναν λευκό άδειο καμβά» λέει ο λαϊκός ερμηνευτής, που ανακατεύει τα χρώματα της παλέτας του, καθώς ολοκληρώνει ένα ακόμη έργο του, με θέμα τη Σταύρωση του Χριστού. Εναν πίνακα γεμάτο πόνο και δάκρυα.
Ενα από τα δωμάτια της μονοκατοικίας στα νότια προάστια όπου διαμένει με τη σύζυγό του μετατράπηκε σε ατελιέ και εκεί μέσα δοκιμάζει και δοκιμάζεται σε μια τέχνη, την οποία ο δημοφιλής τραγουδιστής ανακαλύπτει σιγά σιγά και εκείνη τον καλοδέχεται.